10 Eylül 2013 Salı

Türkler ve Japonlar Arasındaki Bakış Farkı

( Biraz da son günlerdeki olimpiyatları Japonya'nın almasıyla ilgili haberlerden dolayı bir zamanlar nette bulduğum bu yazıyı sizinle paylaşmak istedim. )

Türk ve Japon şirketleri arasında bir kürek yarışı düzenlenmesine karar verildi. Her iki takımda performanslarının en üst düzeyine varabilmek için uzun ve zorlu bir hazırlık döneminden geçti. 


Büyük gün geldi ve iki takımda kendini hazır hissediyordu..
Japonlar yarışı bir kilometre farkla kazandılar...

Yarış sonrası Türk takımı çok sarsılmıştı. Türk Şirket yönetimi yarışın açık farkla kaybedilmesinin nedeninin bulunmasına karar verdi. Yapılan araştırmalar, analizler ve uzun çalışmalar sonucu hata bulundu ve çözüm önerisi  getirildi.

Japonların takımında 8 kişi kürek çekiyor, 1 kişi dümencilik yapıyordu.
Türk Takımında ise 1 kişi kürek çekiyor, 8 kişi dümeni kullanıyordu. 

9 kişilik Türk takımı Japonlarla bir yarış yapmak üzere yeniden yapılandı. Yeni yapılanma şekli şöyleydi;
- 4 dümen müdürü,
- 3  bölgesel dümen müdürü
- Kürek çekmekle görevli kişinin performansından  sorumlu 1 dümen yöneticisi,
- 1 kürek çekme elemanı.

İkinci yarışı Japonlar iki kilometre arayla kazandılar.

Tepesi atan Türk şirketinin yönetim kurulu hemen harekete geçti; yarışın kaybedilmesinden sorumlu tutulan kürekçi kovuldu, sorunun çözümüne katkılarından dolayı müdürlere şükran plaketi verildi.

1 yorum:

  1. Türklerden ne beklersin ki!Bi haber de ben söyleyeyim;

    Fransa'da bir 21 genç askeriyeden savaş uçağı kaçırdı.Peşine 4 tane savaş uçağı takıldı fakat çocuğa ateş etmelerine rağmen çocuğu yakalayamadılar.Uçağın benzini bitince çocuk mecburen yere inmek zorunda kaldı ve iniş yaptığı an yakalandı.Sorguya çekildiğinde genç:
    -İntihar etmek için yaptım, beni vurabilirsiniz sanmıştım fakat siz beni vuramayınca bu hoşuma gitti ve intihar etmekden vazgeçtim, dedi.Yetkililer çocuğun bu yaşta böyle yetenekli bir olmasından dolayı çocuğu savaş uçağı pilotu olarak işe aldı ve çocuk Fransa'nın en genç pilotu oldu!

    Acaba böyle bir olay Türkiye'de olsa o çocuğun başına neler gelirdi...

    Not:Ülkenin tam olarak Fransa olduğundan emin değilim fakat böyle bir olay kesinlikle yaşandı.

    YanıtlaSil

Teşekkürler